Click Click NOW

Thursday, September 18, 2014

Bubur Kacang Hijau - MidNite Session


Bubuq' Kacang Hijau 
sepatutnya bikin time cuti Hari Malaysia kelmarin . Tapi tak sempat sebab banyak laraa... hujan turun banyak sedap semua lemau baring..tidoooq jee...

so,,, kacang sudah beli sudah rendam..semalam punya malam bikin juga!
Alahai Bubur Kachangg jee... sempoii... kachaaang jeeeww..
tapi ada jugak yg tak tau nak buat kan....
kan??

so akak dgn ini tepek resepi sempoy ni .. ok...

layaaann

RESEPI

4 cawan kacang hijau (basuh & rendam)
4 cawan santan
2 - 3 sudu  gula merah & gula putih
(gula ni ikut suka la nak manis ke idak ya)
secubit garam
1 cawan susu pekat
2 helai daun pandan

Apabila kacang hijau dah kembang, tos & rebus kacang tu lagi hingga empuk
Dah empuk masuk semua bahan & tunggu sampai masak.
Ada orang letak sagu mata ikan... kita tak letak sebab kita tak suka...err..cam telor katak je... 

kalau tak habis leh ikat lam plastik & buat ais krim malaysia


1 comment:

Ct NoArizah Aris said...

Cantik gambar tu..

Sy baru buat Bubur ni mlm tadi tu Yg terkomen tu..hehe..
Sy letak halia atas permintaan hubby mkn sojuk2 pun sodappp.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK CLICK CLICK