Click Click NOW

Wednesday, May 15, 2013

ROTI JALA BERKUAH DURIAN

Ini time kita makan lotie lorh..
tapi ini kalilah  Lotie Jala Lorh...


Roti Jala atau Roti Kirai.
Lugie mmg selalu meng'kirai' roti ni

kali ni kita cecah dgn kuah durian.
kuah nya jgn buat manis manis ya...\nanti potong kaki mar...



lugie buat 1kilo dapat lebih kurang 70++ biji jugak... sgt 'muai'


sebenarnya hari ni mmg ada tempahan utk roti jala dari Cik Puan Gojez Maiza.. my pelanggan setia yg vox d' gochezz . so since dah buat utk maiza... dah yg kat rumah terkulat kulat jeee.. tu yg merajin diri mengkirai jugak utk juadah makan sendirik :-)


Kuah durian ni Lugie guna durian D24 taw!!
Durian ni dah dok lama dalam frezzer... !! tapi alhamdulillah kondisi nya masih sangat baik!!
mungkin cara simpan nya memainkan peranan ...
(simpan dalam bekas kedap udara jenama Tupperware)


RESEPI

ROTI JALA

1Cawan tepung gandum
1Sudu Besar Marjerin
1Cawan air

1/4Cawan susu segar
1Biji telor
Sedikit serbuk kunyit utk warna kuning
1Sudu besar gula
1Sudu kecil garam

Blend semua bahan dan tapis . Masukkan dalam corong roti jala dan siap utk 'menjala'.


KUAH DURIAN
Bahan: 

10 - 12 ulas durian 
2 cawan santan pekat 
2 cawan santan cair 
1 1/2 cawan gula castor 
Dua helai daun pandan (basuh bersih & simpul) 
Secubit garam

Masukkan semua dalam periuk dan masak!.
DOne.!

1 comment:

fairus mohamad noor said...

sedapnye..lme x buat roti jala..malas tul nak menjala skrg ni..wat lempeng snang skit..hehe..
akk suka cicah ngan kari..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK CLICK CLICK