Click Click NOW

Monday, February 7, 2011

NO RICE NO RICE ~ LOW CARB DIET ..

  

      LilySlim Diet days tickers

Bermula 5 Februari 2011 kita start berdiet tanpa makan nasi.
Yes. Ini betul..& setakat hari ni dah nak masul 3 hari.
Kenapa nak diet tanpa makan nasi?
Oh sebab rasanya perlu kot! Bukan hanya utk slimkan badan tapi lebih kepada penjagaan kesihatan.
Lately banyak sangat dengar berita kawan2 or kenalan yang mati muda coz of penyakit2 kronik. Of coz hidup mati itu adalah takdir tapi pemakanan harian pun main peranan gak .
 WE ARE WHAT WE EAT!
Again kenapa nak diet tanpa makan nasi?
Sebab... bila makan nasi secara automatiknya akan makan lauk segala macam..selera mmg ON jer... so bila ber Diet tanpa makan nasi ni... memang la..setakat nak meratah lauk sesaja... sikit2 je kot... cuit rasa jer... rather than bila makan dgn nasi..mmg sendok tu boleh gerak ikot hati menambah nambah dalam pinggan!!
Ini cara lugie & cuma pendapat lugie...well lain orang lain macam..
& no to soda just water and tea .. Cutting out soda is definitely a big help .
Target? ...
maybe sometimes  i'll eat a little bit of rice ...
but for now...lets myLilyThicker thick thock ...

So Here Some Info DIET TANPA MAKAN NASI which i gotit from a fren..my blogger fren.. saya C & C ya Omu!


lets share this...

Kelebihan diet tanpa nasi @ low carb :# mengurangkan kolestrol dari karbohidrat
# mengurangkan gula dalam badan, sangat bagus untuk mereka yang kencing manis
# tak rasa semput kekenyangan
# gigi akan bersih kerana kurang pembentukan plak
# meningkatkan tenaga dan terasa badan ringan
# tak rasa lenguh2 atau sengal2 urat
# tidor pun lebih baik dan nyenyak
# untuk jangka masa panjang ia sangat baik untuk kesihatan badan dan berat badan

Keburukan diet low carb :
# tidak sesuai pada mereka yang mengandung, budak2, dan remaja yang tengah nak meningkat naik
# nafas yang sangat busuk sebab dari pencernaan dari perut
# sembelit yang melampau
# kadang2 pening kepala
# rambut akan gugur,
# kaki akan cramp


Tapi keburukan ni hanya berlaku pada 2 minggu pertama, selepas tu badan dah ok. Ini kerana kesan dari perubahan badan terhadap apa yang kita makan.  Diet ni memang tak memberi kesan pada berat korang untuk minggu pertama dan kedua. Kalau korang timbangkan berat tu sama jer. Tapi korang dapat rasa perubahan pada badan, terasa susut sikit. Kawan korang pun akan perasan perubahan tu. Biasanya ia dimulakan dulu susut di leher korang, bahu korang dan lengan korang. Memang susut.


There are two problems with the “no rice” diet. If you replace your rice with say breads, fruits or pasta, you are in fact not changing anything at all as they all are carbohydrate sources. The idea of getting rid of rice is all about getting rid of carbohydrates

1 comment:

Omu Rice said...

yeah...betul tu...kalau tak makan nasi tapi makan roti sama jugak maksud nyer...satu lagi jangan makan kentang...kentang lebih kurang sama dengan nasi...omu pernah macam2 jenis diet, tapi diet tak makan nasi paling cepat nampak susut berat badan...so, no rice no carb...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK CLICK CLICK