Click Click NOW

Wednesday, December 8, 2010

HIJRAH - FARAH , ASHRAF MUSLIM, AMER RUFFAGE, JOE VISA






Semalam tengok dlm WHI segmen sempena Maal Hijrah. Artis jemputan ,  FARAH (BAGAIKAN PUTERI) -sekarang dia bisneswomen, ada buka butik @ kedai
pakaian muslimah. Mostly jubah2 & tudung yang labuh2 tu...katanya mudah utk muslimah nak solat dimana2 walaupun tak bawa telekung..
pakaian yg sentiasa siapsedia utk solat. Sweet sgt si Farah ni walaupun pakai simple sgt..just jubah & tudung labuh color hitam putih aja..tanpa
sebarang hiasan.
Dia pun ada buat programee Islamic utk kanak2  - ALIM KIDS PROGRAMME - KANAK2 2 HINGGA 4 TAHUN.

Sorang lagi artis jemputan - ASHRAFF MUSLIM - dia sekarang join pengamal rawatan Islam & Homoepaty klu tak silap... semua rawatan secara Islam berlandaskan Al Quran. Selain dari tu diapun buat bisnes ternak kambing. Berlakon still on tapi terus terang dia kata dia akan pilih watak yg sesuai dgn diri & pendirian dia sekarang.Ini adalah pilihan dia sendiri.

Sorang lagi x-gitaris Rock VISA - ustaz Zulkarnain, bekas ahli kumpulan VISA (Joe Visa).sekarang Ustad di sekolah pondok.. stop dari nyanyi & tuntuT ilmu agama dari dalam & luar negara.

Sorang lagi - Amer dari Kumpulan Ruffage - sekarang aktif berkarya utk lagu2 berunsur dakwah & Islam.

2 comments:

QERY HASAN said...

MAcam ni la yang kita mahukan. Penghijrahan yang baik.. Tahniah kepada diorang. Yang baik kita jadikan teladan. Yang buruk kita jadikan sempadan. Semoga kita semua akan mendapat hidayah dari Nya. Amin..

Rozy Amir (Owner) said...

yrp..semoga mereka terus istiqamah...insyaallah! artis camni lah boleh kita jadikan tauladan dan ikon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK CLICK CLICK