Click Click NOW

Friday, December 17, 2010

TERBAIK DARI LADANG


Kalau dah pipit tu mengaku pipit
Jangan mimpi terbang sebelah helang
Kalau tuan kebolehannya sikit
Jangan acah-acah kita tak pandang

Kitalah yang terbaik dari ladang
Kitalah yang terbaik dari ladang

Yang terbaik dari ladang sudah datang-datang
Sedap bukan main bukan calang-calang
Buka selera telinga pasang-pasang
Lagu baru nombor satu sedang berkumandang
Lagu dari ladang sudah datang-datang
Sedap bukan main bukan calang-calang
Buka selera telinga pasang-pasang
Yang terbaik dari ladang sedang berkumandang

Kabare Nusantara ?
Saya sambung bicara
Otak geliga macam ada lipan jaga
Cemburu masih kamu yang dengki juga kamu
Tapi yang terbaik dari ladang tentulah aku
Asap warna ungu dah lama tak kelabu
Si luncai dah lama tinggalkan dia punya labu
Aku renang ke hulu berakit ke tepian
Aku senang dulu dan kemudian
Garuda kawan harimau di hutan
Seberang tambak singa dah mengaum
Sebelum biskut saya kehabisan
Saya kata chill, relax dan assalamualaikum

Assalamualaikum semua tak jawab dosa
Ariz kembali bersendaloka dan berprosa
Ramai yang cemburu dengki ada yang meradang
Kerna dia lah yang semestinya terbaik dari ladang


Ada yang mencari ada yang bertanya
Mahu berjaya bagaimana caranya?
Ada pula ragu ada buruk sangka
Kata ku pakai pelaris dan bela saka
Aku dah lalu semua dari mula
Kadang pahit kadang manis macam gula
Jangan bebel cari guru cari buku
Dunia dah ramai yang tiga suku
Tinggi-tinggi tinggi si pohon ara
Tinggi lagi kepul asap api
Tepuk dada tanyalah selera
Kalau-kalau masih belum puas hati



Jangan main kasar ku lima terbaik
Aku cakap besar tatabahasa Malique
Tapi tak nak jahat nanti karma pusing balik
Nanti jadi macam Chin Peng kau tak boleh balik
Meja dah tebalik penuhkan lantai kosong
Sila goyang enjut dan lompat macam pocong
Laki jangan keras Chikaro pekik terlolong
Kalau yang lain keras sorry tak dapat tolong
Kalau kail tuan panjang sejangkal
Janganlah lautan dalam hendak diduga
Kalaulah tuan otaknya berakal
Hamba kan menanti kalau nak menduga

Kita tak kemana kalau mereka nak menduga
Tapi janganlah pula keldai yang ajak kuda berlumba hah
Mereka masih cemburu dan dengki dan meradang
Kerna kitalah yang sentiasa terbaik dari ladang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK CLICK CLICK